Saturday, December 5, 2009

biar putus. tetap ada.

. . . . .satu malam. aku sediakan apa sahaja kemahuan dia. kerana aku tahu dia pasti suka. kerana aku tahu dia pasti gemar. kerana aku tahu dia akan gembira. dia gemar. telatahnya jawapannya. gayanya jawapannya. mukanya jawapannya.

. . . . .malam itu masih berlalu. aku teruskan usaha. usaha penuh usaha. biar otak memeras memikirkan hal selain nya. aku terus - terusan. koyak - koyak dan koyak. bersih - bersih dan bersih. sampai kosong. ha ha ha. bogel sudahnya.

. . . . .sedang seronok gembira. bau segar itu dicantas laungan gong nyaring. diiring tangisan para pari - pari serta dayang - dayang. aku tergamam. apakah aku buat dia marah. apakah aku buat dia sedih. aku benci tangisan. aku lemah tangisan.

. . . . .ia terputus. ia tercabut. mak. mak. mak terasa apa - apa?mak?
sakit. pedih. perit. mak. dia mengangis. mak. saya pekup telinga. mak. saya kuatkan kaki supaya mata terbuka. supaya dapat menyeka air mata dia. mak. kalaulah mak ada.

. . . . . mak. saya dah besar. saya pun boleh buat. biar saya buat. tak perlu mak datang. biar saya cuba reda kan. biar saya jampi macam mak selalu buat. macam mak selalu pujuk kami. tiup dan tiup. biar doa itu mengalir. Tuhan mesta tahu. mesti.

. . . . .tapi dia masih gembira pada pandangan aku. dia masih ketawa. biar kurang ummphh.. aku lega separuh tiga suku. sekarang ok. lebih baik mungkin.

. . . . .biar ia terputus. biar ia mengalir entah ke mana. biar ia hilang. biar ia tidak sempurna. kasih itu tetap ada. kenangan itu tetap ada. memori itu tetap ada. nanti ia akan tumbuh. parut lain lagi dalam aku kira. aku tahu dia tabah. aku tahu dia kuat. aku tahu dia kuat. kuat.
mesti baik. esok gembira.

8 comments:

  1. haihla nawi. dah tobek kot. mekaseh je la. nk celotape balik.. nawi dh buang kulit tu. hesy2

    ReplyDelete
  2. haha...julung kali nya kak jojo paham...
    kalau simpan kang kak jojo gak pengsan nk tgk byk mane dah kene potong...pastu nanges...haiyaaa

    ReplyDelete
  3. @ashee: puitis ke bendenye?? tu haa... sume die dok ngutuk akak!

    @nawi: lerr.kalao tak paham agih x tahu la tu. mmg bengap thp dewa la kot. Suara akak mcm gong?????? NAWIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII.. hello!!! sedp kot suare akak!

    haha... Thanks anyway! and serious rs besalah. kompem sume org geli nk makan... Tapi..since dh blanje korg makang black forest cake + donuts, tak rase bad langsung dah.. haha

    ReplyDelete
  4. oh akak.blanje blackforest cake+donut?
    sy tak merase pon?
    cis cis.

    ReplyDelete
  5. kau lemah tangisan. ouch.

    laki laki tak mudah nangis walau bukan superman.

    ReplyDelete
  6. bukan mksod aku, aku sng nanges...ssh wooo..
    tp, aku lemah time tgk org nanges..haaa..thats it

    ReplyDelete