Sunday, July 25, 2010

diari dan catatan baru

Hari ini, belum pernah dalam jangka masa yang lama, aku sedar akan diri sendiri. Setelah terlalu banyak masalah yang aku cari, yang aku tidak selesaikan, yang aku kusutkan, dan yang aku biarkan terbengkalai dan berkulat.
Malam ini, belum pernah dalam masa yang begitu lama, aku risau akan buku markah aku, diari aku yang tertertumpah dakwat hitam, nota aku yang comot, dan buku yang berconteng dengan warna warna yang tidak cantik.
Saat ini, belum pernah aku risau, sejarah aku yang haru biru, masa lampau yang aku gores gores dengan besi tajam, muka surat muka surat yang aku fitnah dengan kata kata kesat, dan lapisan lapisan masa lama yang aku tergamak biarkan parasit membiak biak.

Dan untuk itu, aku mengambil satu kata kata yang berat, untuk bersihkan satu persatu, biarpun masa adalah satu masalah yang sangat besar.
Akan aku cari pemadam paling besar, penyapu paling lebar, dan mop paling tebal, untuk aku bersihkan segala yang mampu.

Dan untuk itu, aku akan berdoa dengan lebih kuat.
Bukan supaya aku bagus atau sebagainya.
Supaya mereka akan tersenyum pada hari kemudian.amin

2 comments:

  1. aku berdoa supaya kau bagus dan cepat pulang dan makan roti canai sama sama sambil bau asap kereta dan motor petrol malaysia yang kian naik harga.

    ReplyDelete
  2. astaga aku rindu roti naan double cheese dgn bau ekzos kereta kat malaysia time pagi2..hais.
    rindu keri junior grape huahuahua

    ReplyDelete