Sunday, February 21, 2010

. . . gelap . . .

Hari itu, aku bangun
gelap..semua keliling aku gelap.

Aku dengar bunyi air
mungkin hujan,mungkin sungai yang mengalir ke hilir.

Kemudian aku lihat
itu adalah sungai,
ada dua bot di sana,
satu besar dan satu kecil.

Pelik, suasana seperti di kampung
aku nampak mak,
tapi dia tidak pedulikan aku.
kaku, pelik.

Ada dua orang jahat datang,
jahat..jahat..
hajatnya ibarat iblis.
habis aku..!

Mak aku muncul kembali,
kali ini aku lihat dia,
rupanya,
mungkin dia tidak nampak.

Penjahat tiba - tiba hilang.
Gelap kembali.
Gelap.

2 comments:

  1. hehh la.... mendenye nawi? mmg le gelap... dah dok tido sampai ke petg... kalau x gelap. tak tahu nk kate ape dah

    ReplyDelete
  2. gelap. genyeh mata. minta segar kembali. ah. rindu kamu.

    ReplyDelete