Saturday, October 24, 2009


wangi itu bau, aku sedar ada yang wangi dalam-dalam hatiku berbau. Sambil tersenyum ku gapai bau itu, aku kejar bau itu dengan segera dengan ayat-ayat bunga ku. Belum ku berjaya atau kalah, aku seakan terbau kekalahan dari telinga. Kenapa mesti ada bau dari telinga itu. Aku pun sedar, jikalau aku tidak sesunyi ini, akan tidak aku sedar bau itu ada, atau meskipun bau itu akan pernah wujud dalam-dalam hati.

aku akur, aku sememangnya sunyi, menyepi sendiri, dengar lagu sendiri-sendiri, makan sendiri-sendiri, berkerja sendiri-sendiri, tidur sendiri-sendiri, segala sendiri-sendiri. Sampai satu masa aku sedar akan aku tidka sendiri kerana adanya bau harum itu. Aku tidak pasti adakah bau harum itu adalah takdir aku, atau sekadar singgahan menumpang teduh. Aku pernah lihat cahaya matanya memandang, seakan mengharap, aku terkapar terkejut. Belum mahu menerima apakah suratan berbaur ini. Entah...masih kah ada, bau lama itu dari ikhlasnya hati ini dulu. Entah.

aku pernah bersuara, tp tidak penuh. Entah, itu dahulu, semasa aku berasa bersalah padanya, kenapa. Aku masih ada baunya, masih berlegar-legar. Aku kurang pasti perlukah aku menunggu, entah, manakah lampu cahaya petunjuk. Entah, aku ingin bau itu bahagia, aku ingin bau itu segar sentiasa, aku ingin bau itu kekal ada dalam hati. Terima kasih

11 comments:

  1. ingin kekal. sabar nawi sabar. kau bukan keseorangan. hmm. wangi ya. ;)

    ReplyDelete
  2. ni kalau wat essay bm nih full mark nih nawi..ehem apakah bau itu?? cm tau2 jer..haha

    ReplyDelete
  3. "aku akur, aku sememangnya sunyi, menyepi sendiri, dengar lagu sendiri-sendiri, makan sendiri-sendiri, berkerja sendiri-sendiri, tidur sendiri-sendiri, segala sendiri-sendiri."

    Sedih plak aku bace nawi...hehe

    ReplyDelete
  4. ciss korang...haha
    merepek je tuh...
    fatah meh ah sini...lame doh x jmpe kau
    rindu lak aku..hahahaha

    ReplyDelete
  5. nawi.....sapa bau tu? aku ea.....haaaaAAa...=) xpe nawi, kau kene bersUAra penuH,barU aku FAham=) hik2

    ReplyDelete
  6. hesh...x paham buat2 lah paham...
    haha...tak de mende pon lah...buhsan2

    ReplyDelete
  7. ape affah...tu la dtg sini cepat...
    kahkahkahkahkahkahkah..!ngiol la tah

    ReplyDelete
  8. ahahah.... sabar la ye nawi.. nanti bau tu sampai la..January kan? eyh jap2.... bau tu refer kat alif ke?? ahahaha.... eyh3... gurau2... Alif, nawi. sile jgn marah... ahaha

    ReplyDelete
  9. ahahah. nawi. akak dah tahu sape bau tu.. uwow. bijak tak akak. =) solutionnye: tunggu la "bau" tu ye nawi, until u can make your own decision! hehe. akak nk tlg, gi jual mahal laks! tapi.. akak pun x leh nk tlg pun...sebab bukan paham sgt.. ahahaa

    ReplyDelete